100 % och 33.33333333333333 %

Johan Svensson, fick hålla sin 2a 0:a denna kväll (eller blir det igår när jag skrivit klart ?)..
 
Grattis till den...och 100 % !!
 
Och nu över till resterande 33.33333333333333 %.
 
Vad menas med det, jopp, 1/3 av serien är nu spelad, eller 1a perioden om man så vill.
 
Och nu tänkte jag komma med lite åsikter (som förmodligen en del tycker illa om, och andra kanske håller med om så det jämnar ut sig).
 
Vi tar det placeingsmässigt i tabellen (just nu), då tydligen matchen mellan Wings - Vallentuna sköts upp av (för mig just nu) okänd anledning.. [Tydligen trasig is, fick jag reda på nu..]
 
1. Visby/Roma
 - Åter igen starka raukar i en grundserie, har gjort lika många mål som NH men släppt till 3 mindre, och saknar en match som vanligt en onsdagskväll.. Men hur kommer de att se ut i period 2, kommer de vara lika starka, ja förmodligen, i alla fall på hemmaplan.
 
2. Nyköping
- Ja, att NH kommer vara topp-4 det tar jag nu för givet efter 1 period. Efter att ha sett ABB(a) - kedjan gå fram som en slåttermaskin och att Johan känns stabil "igen" (??), plus att Jeppe redan visat att han minsann kan, kom ihåg att jag "förutspådde" att Jeppe skulle ta 1a spaden, än är det inte försent..
 
3. Åker/Strängnäs
- Åker ja, nog åker dem, men hur, är nog en stor fråga, har tyvärr inte sett dem ännu, men av resultaten tycker jag mig se att de inte alls e lika bra som förra året. Tror nog tyvärr (för Å/S skull) att de bommar A1:an.
 
4. Huddinge
- Ja av det man såg i matchen mot NH så är jag fundersam, trots att de just nu ligger med där i topp-4. Tror nog här oxå att vårt kära "hatlag" kommer att få det tufft att nå A1:an.
 
5. Vallentuna
- VBK, har överraskat mig rejält hittills. Varför kan jag inte riktigt peka på, men så är det.
 
6. Väsby
- Vilda Väsby, ett Väsby som en gång i tiden hade en målvakt med namnet Hadelöv. Det har de inte idag, men vad gör det ? Ett Väsby som NH fightats mot många gånger, ett Väsby som "bör" vara i 1:an, och där tror jag de blir kvar, och kan mycket väl bli ett av lagen bakom V/R & NH.
 
7. Wings
- Wad har hänt ? Visst ok, vinner de denna uppskjutna match, så är de "bara" 2 pinnar bakom Huddinge (just nu), men näää, känns inte alls lika starka som förra året, eller kommer de trots allt att klättra ?
 
8. Järfälla
- Järfälla.. hmm, ligger där jag tror de kommer att hamna efter dessa 3 perioder. Kan ev. få det kämpigt i FS. Kul av dem att webbsända sina matcher, men ska de vara utan ljud ? Vill man inte höra "kilnget" i stolpe/ribba, "banget" i sargen ? jaja, det kanske kommer, för det var väl inget ljud idag vad jag fattat för. ??
 
9. Nacka
- Laget från köldhålan, kändes inte som att NH behövde oroa sig för mycket, eller tog de inte i lika mycket som de gjort förut ? jaja, Nacka kommer nog att välta några lag under de 2 perioder som återstår av denna "match".
 
10. Botkyrka
- Frisk fläkt från Div 2, men här tror jag de glömt att koppla in sladden, är nog dags snart annars så ramlar fläkten tillbaks i lådan.

Återkommer med förnyade åsikter efter period 2.

Andras tankar...

Tryck ned dina tankar här..

Namn:
Jag kommer tillbaka

E-postadress: [Endast jag som ser]

Din WEBB / BLOGG hittar andra här :

Dina tankar :

Trackback
RSS 2.0