Jubilar(er) : 30e Januari

Andrei Matitsin (Andrejs Maticins) : 48 år

Mer känd som "Super-Mario" i NH. En av 3 Letter i NH i början av NHs framfart i Norra Allsvenskan". Var en höjdpunkt att sitta bänkad vid TVn och se Sverige - Lettland och få se dessa på isen i VM/OS..

3 raka säsonger i NH sen en utflykt till Lycksele för att återvända till NH, där det bara blev en ½-säsong, rykten säger att han "kom på kant" med Jeffa Hällegard dåv. tränare i NH, Andrei tyckte visst de skulle träna mer på det som var "fel" än vad som de redan kunde göra bra, det tyckte visst inte Jeffa.

Andrei Matitsin i NH :

- 4 Säsonger
- 155 Matcher
- 22 Mål
- 79 Assist
- 101 Poäng
- 188 Utv.min

Patric Blomdahl : 27 år

"Stockholmaren" som gick till LHC säsongen 04/05 för att bli utlånad till NH, där han snabbt blev en publikfavorit med sitt tuffa spel. Säsongen efter tillbaks i LHC och Elitserien för att 3år senare flytta till Göteborg och Frölunda, för att nu igen vara "hemma" hos AIK.

Patric Blomdahl i NH :

- 1 Säsong
- 51 Matcher
- 7 Mål
- 5 Assist
- 12 Poäng
- 64 Utv.min

Björn Lindberg : 23 år

Stocholmskille som kom till NHs J20 och blev inkallad i 2 matcher säsongen 06/07. Spelade sen 3 år i USA.

Andras tankar...
Jag som skrev heter : Abdulmathea

Very nice site. Well laid out.

2011-12-08 @ 08:50:27
URL: http://abdulmathea.blogsmile.com

Tryck ned dina tankar här..

Namn:
Jag kommer tillbaka

E-postadress: [Endast jag som ser]

Din WEBB / BLOGG hittar andra här :

Dina tankar :

Trackback
RSS 2.0