Vår käre "Gästbloggare"..

Avslutar här sin "Trilogi" med avdelningen "Forwards"..


Tredje och sista inlägget från mig.

Det blir såklart det svåraste inlägget. Forwards. Oj så många som underpresterade i fjol. Eller vänta nu….. är det verkligen så illa? Nja det är som sagt var det svåraste jobbet att skriva om forwards från förra årets trupp.

De spelare som fortfarande står under kontrakt med NH är Fredrik Håkansson (som tur är), Antti Koponen (pga skada fick en halvdan säsong), Marcus Berg (tillsammans med Hedlund gjorde en BRA säsong) och Tobias Snäll (Var borta i stort sett hela säsongen p.g.a. skada och sjukdom, måste kämpa för att få en plats).

Från att ha varit en av de bättre spelarna från 2009/10 till att bli bänkad? Vad hände i Västerås Emil Mårtensson? Sen vidare till Skövde. Hur som helst, lycka till Emil. Du är en bra kille med ett grymt skott.

Jesper Andersson blev olyckligtvis skadad på försäsongen. Sen tog det tid att komma tillbaka, och helt 100 % tillbaks kom inte Jesper. Tyvärr. Skulle gärna se honom en säsong till. Att det finns mycket hockey i honom tvivlar jag inte på.

Hur mycket Peter Danielssons snygga soloåkningar genererade i trepoängare vet jag inte men att Peter är en duktig spelare vet jag. Dock är jag inte säker på om jag vill se honom även kommande säsong i NH? Dock vet jag att i sina bästa stunder är PD en jävligt duktig spelare som skulle platsa i de flesta Div1 lag. Men vill han det själv? Tveksamt, men jag kan ha jävligt mycket fel här.

Efter ungefär halva grundserien tyckte jag att Kim Ericsson gjorde en av sina bättre säsonger hittills. Men sen såg det ut som vanligt igen. Borta var farten och gnistan. Kan han göra en HEL säsong som den första halvan han gjorde så borde det finnas plats i en tredje lina i NH för Kim.

Adam Thim
blev uppflyttad från AJ och utvecklades mer och mer. Tror att Adam kommer att få ett kontrakt, och med en hel säsong med Freddans träning så kommer det bli bra. Lita på mig här.

En annan Adam. Nämligen Seydlitz vill jag mer än gärna se mer av i NH. Härlig spelartyp som inte fick tillräckligt med speltid ifjol. Snälla ge NH en chans till, du kommer inte ångra dig.

Speedkulan Jocke Hedlund var hur kul som helst att följa förra året. Ge det ett år till i den här omgivningen så är han redo för nya utmaningar. Nu när SSK troligen åker ur eliten kan det vara ett alternativ för Jocke, men inte förrens nästa säsong tror jag. Jag unnar honom verkligen chansen.

Jörgen Rickmo. Ska han orka med en försäsong? Han är bra. Top tre i laget. Lätt!!! Men kommer NH att vänta på hans signatur ännu en gång? Ja, hoppas det.

David Olsson hade en sisådär säsong. Inte dålig och inte bra. Lite för mycket skadad för att få en ärlig chans. Men jag tror att det finns mer att ge här. Och Freddans återkomst är nog nyttig för David.

Har jag glömt någon? Troligen. Men även här skulle jag vilja skriva en önskelista till tomten, om han behagar komma väldigt tidigt i år. Kanske inom ett par veckor om det går att ordna?

Jag vill att man lockar tillbaka Patrik Karlqvist från SSK J20. En stor talang från klubben som man på något sätt tappade bort. Be om ursäkt och se till att han kommer tillbaka. Ett A-lags kontrakt skulle säkert bli lite plåster på såren.

Andra spelare som skulle kunna vara något av intresse…….

Båda bröderna Stråle från Botkyrka är bra. Svårstoppade trots sin ostorlek. (172cm, 65kg enligt ep.com).

Fredrik Korduner
som förra året spelade med Gislaved är en nyttig spelartyp som gör bra med poäng.

Tänk om Freddan kunde ”locka” med sig Andreas Jensen från Kumla. Ja tack snälla!!

I Nacka spelade en hel del duktiga hockeyspelare. F.J & Höög är två spelare som skulle kunna göra bra ifrån sig i vilken Div1 klubb som helst.

Niklas Lehmann
är en stor och tuff spelare som jag har sett många gånger. Jobbig att möta. Skulle nog bli bra i NH.

Over and out.

/En annan supporter.



Jaha, så var trilogin slut.. MEN, jag tror nog att vår gästbloggare dyker upp även kommande säsong och innan dess också..

Andras tankar...

Tryck ned dina tankar här..

Namn:
Jag kommer tillbaka

E-postadress: [Endast jag som ser]

Din WEBB / BLOGG hittar andra här :

Dina tankar :

Trackback
RSS 2.0