"Gästbloggarn".. Del 3

Han är produktiv vår käre "Gästbloggare", här kommer avsnittet - Backarna


Del två i trilogin

Här kommer som jag lovat del två av tre i min silly trilogi. Den här gången kommer det att handla om backar. Både om de som varit och som jag vill ska bli. Det finns inte en uns sanning i mina förhoppningar men vem vet, önskningar kan slå in.

Som jag tidigare varit inne på så var Sebastian Sjösten NH’s bäste back förra säsongen och även om det emellanåt såg virrigt ut även för honom så var det ”Lillen” som reste sig ur mörkret och visade vad NH skall stå för. Aggressivitet och uppoffrande spel. Många killar svek när det gäller de två grundläggande sakerna. Att Sjösten häromdagen skrev på för TVÅ nya säsonger, sänder ut bra signaler till resten av laget. Här har vi en nyckelspelare till som vill vara med och kämpa för NH.

Calle ”Mutti” Johansson
har också kontrakt även nästa säsong. Bra, för nästa säsong vill vi på läktaren se Mutti ta revansch. Big fucking time. Han är så mycket bättre än vad han visade oss 2010/11. Det glimmade till ungefär var 5:e match men det duger ju så klart inte. Lägsta nivån måste upp ett par snäpp för att jag ska vara nöjd med Calle.

Vilka backar ska vara kvar då? 

Robert Bodin är ett solklart val. Junioren från norrland spelade några matcher på slutet och visade att han borde få vara med från start nästa säsong och med utvecklings kurvan pekandes rakt upp mot solen kommer det att bli ett genombrott modell utmärkt nästa säsong. Enligt mig alltså.

Även Acke Ringström borde bli kvar. Han gör sällan en dålig match och är även han under utveckling då han egentligen inte förens i år fyller senior. (Just nu kommer det upp på hemsidan att Acke fotsätter i NH.)

Johan Ånelöf blev också klar i kväll. Bara Johan själv vill satsa på hockeyn kommer han att kunna tillföra laget massor av rutin och erfarenhet. Jag ville se Ånelöf i laget, ingen tvekan. Men att satsa 80 % på det håller inte, det ska vara 110 % satsning och helst lite till.

Personligen tror jag att Ronny Björlin har gjort sitt i NH. Sättet han blev behandlad i slutet på förra säsongen gör nog inte att motivationen är på topp hos tjugofemman. All heder åt honom och lite till. Tack Ronny för allt du gjort på isen och nu hoppas jag att få se dig vid sidan av densamma på något sätt, någonstans.

Martin Backholm
är fortfarande ung och borde även han med rätt vägledning ta ett steg i rätt riktning. Han vill jag gärna ha kvar. Skall även tillägga att Martin hade bäst +/- av alla i NH i allettan.

Johan Norberg
kändes stabil rakt igenom. En kille som alltid gör sitt jobb även om det för det mesta är i det tysta. En spelare som inte alltid syns men som gör skitjobbet.

Dessa spelare skulle lämna två backplatser kvar att fylla. Minst en av dessa två borde vara en producerande back. Helst användbar i PP med ett skott av Ronnys kaliber. Inte så lätt att hitta men en önskan får man väl ha? Den andra får gärna vara en spelare från AJ. Nedan följer några spelare som man borde ta sig en liten extra koll på. Ingen har i skrivande stund kontrakt med någon klubb(enligt eliteprospects.com).

Min önskelista.

Emil Flodqvist
i Arboga

Robin Axbom i Björklöven

Mikael Alba i Enköping

Andreas Näsman i Valbo

Jonatan Arildsson i Nynäshamn

Niklas Bergekrans i Järfälla 

Andras tankar...

Tryck ned dina tankar här..

Namn:
Jag kommer tillbaka

E-postadress: [Endast jag som ser]

Din WEBB / BLOGG hittar andra här :

Dina tankar :

Trackback
RSS 2.0