Slarv eller klumpigt ??

Nej, syftar inte alls på NHs förlust..
 
Utan på dem som sitter och knappar in statistiken under matcherna..
 
Ett lysande exempel är matchen mot Falu..
 
3e perioden
59.34 10 min utv. Axbom - Abuse of officials.
59.34 20 min utv. Team Penalty - Game Misconduct
 
Sen fanns först en 5a där oxå, som har försvunnit..
 
Men frågan är fick Axbom eller laget G.M. ??
 
Ett annat lysande exempel är från NHs 1a hemmamatch mot Väsby..
 
1a perioden 04.23 Joni Lindlöf 2min Holding..
1a perioden 04.52 Joni Lindlöf 2min Hooking
 
- Hmm, vad jag vet så kan man inte bli utvisad för "Hooking" om man redan sitter i båset, däremot annat..
 
2a perioden 04.52 Joni Lindlöf 2 min - Hooking !!
 
Samma tid som i 1a, hmm tror nog den i 1a perioden ska bort, eller vad säger ni ??
 
Och vad säger ni, vem fick matchstraffet, Axbom eller Laget ??
 
 - Enligt tfn samtal med Freddan så var det Axbom, men det tycker tydligen inte domaren/statistikskötaren.

Andras tankar...
Jag som skrev heter : brunelius

Jag håller med dig. Ofta blir det fel när straff ska utdelas. I det här fallet är det solklart. Axbom fick 20 för gm. Varför kanske du undrar? För det gynnar mig i nhfemman.

Nej men ärligt så skulle väl annars något annan till båset om laget fick 20 game? Vilket inte skedde. Huvudsaken att de tog bort matchpenaltyn för Axbom. Annars hade han inte fått spela i morgon.

Svar: Det gynnar ju alla utan Axbom ;-)
Den punkten har diskuterats..

Det mest "märkvärdiga" som jag ser det, är iaf att det aldrig stod att Axbom fått den 20'n eller den 5a som fanns uppsatt på stats.swehockey.se (som sen försvann), utan att det stod/står just "Team Penalty", men ändå är det just Axbom som "ska ha" den ??

Är det ett lagstraff eller ska den sitta på honom ??

I NH 5:an har det iaf beslutats (för tillfället, eftersom detta inte dykt upp förut,men kommer att diskuteras vidare för nästa år) ATT det kommer att räknas som just ett "LAGSTRAFF" = Axbom slipper de 20-, MEN matchen kommer att hållas under uppsikt, skulle det visa sig att det ändras, då ändras poängfördelningen i NH 5:an också för just den matchen/omgången.

Maila gärna tips på förändringar om du/ni har.

-> [email protected]
NH Bloggarn

2013-01-19 @ 23:39:44

Tryck ned dina tankar här..

Namn:
Jag kommer tillbaka

E-postadress: [Endast jag som ser]

Din WEBB / BLOGG hittar andra här :

Dina tankar :

Trackback
RSS 2.0