HockeyAllsvenskan

Är inom räckhåll... om än en bit bort än så länge för NH !!

Men nu är iaf HA slutspelad och vad tycker jag om den då ?

Jopp, så här..

1. Örebro
--> Avancerat från förra säsongen till "toppen", OK, en 3:e plats förra året och en 5:e plats i kvalet. Tror de kan komma någon placering högre detta år, men tyvärr inte ända fram.

2. Leksand
--> Detta ständiga återtågande, kan mycket väl gå vägen denna säsong, känns som om "Cirkus Salo" har parkerat sina pållar nu och med Hanses i målet, så jaaa, vete fasen..

3. Bof..IK Karlskoga.. IK Viking... eller ???
--> Skojar NI ?? Detta trodde jag inte inför seriestarten iaf, men det verkar som om de är "Sams" och ev. får leta ny tränare till kommade säsong, men INTE till en Elitseriestart iaf..

4. Västerås
--> Har överraskat mig lite grand, men inte så mycket, kvalserie, njaa...

5. Rögle
--> Tror väl tyvärr inte så mycket på Rögle heller, sklle dock vara kul om de tog klivet upp, för att visa Björn vad han gjort med/för detta lag, och vad de gör för honom.. Björn Hellkvist 

6. Oskarshamn
--> JAAA, får man väl lov att säga, 28 sekunder från att missa förkvalet... 27 sekunder kvar kom poängen som tog dem dit + bonuspoäng på straffar... NU kör vi "Söder".. Elitserien Nästa !!

7. Malmö
--> NEEEEEEEJJJJ, får det väl bli här då.. 57 sekunder från "ännu" ett fiasko, och jag hade inte gråtit.. Och här betyder mitt "NEJ", fan de klarade det...

8. Mora
--> Ja, i förkvalet i 59 minuter 3 sekunder, fan vad tråkigt för våra "gamla kära NH killar"..

9. Södertälje
--> Jaha, var det över nu ? *fniss fniss*, trodde inte de skulle vara bättre faktiskt..

10. Troja/Ljungby
--> Hmmm, en liten överraskning här i mina ögon, trodde nog T/L skulle få det värre och tampas lägre ner.. Men icke då, grattis !!

11. Almtuna
--> Vad hände ?? Föööör långt ned i tabellen..

12. Tingsryd
--> Ungefär som väntat, bara att gratulera till räddat kontrakt..

13. Borås
--> Jaha, vad säger man här då, Trodde nog på en högre placering först, men sen kom pengabekymren ikapp dem, och "trots" en "gammal" NH keeper så gick det till kvalserie...

14. Sundsvall
--> Jaa, för att ha varit bott-12 ett par säsonger nu i HA, så är det nog dags att byta Sundsvall mot.. Vita Hästen, NH, eller varför inte Huddinge som en liten ousider...


Andras tankar...

Tryck ned dina tankar här..

Namn:
Jag kommer tillbaka

E-postadress: [Endast jag som ser]

Din WEBB / BLOGG hittar andra här :

Dina tankar :

Trackback
RSS 2.0