En läsares syn...

Fick denna text av en läsare då jag undrade om han ville skriva något..

Fiasko!

Tyvärr så måste jag nog säga att det inte blir någon kvalserie för NH! Aldrig att vi vinner två raka så som NH spelade (såg på en Webb-tv som ej gav bild i hela första perioden) Katastrof. Först en fiasko match mot Vita Hästen! Sen enligt media en "riktigt" bra första period med både 0-1 (Lindholm) efter 20 sekunder och kvittering 2-2 med 7 sekunder kvar. Sen så förlorar vi allt inom första 10 minuterna i andra perioden med hela fyra mål insläppta inom cirka 6 minuter ( hur ofta släpper NH in fyra mål på 6 minuter? Aldrig! Då förstår ni hur dåliga dem var.)

Sen så fungera ingenting i andra perioden! Svensson i målet var urkass, visst han fick dålig hjälp av utespelarna. Men två till tre puckar bör han ta på sig, så kallade målvaktstabbar. Det såg ut som att Svensson förstod hur dålig han var! Han hängde verkligen med huvudet ned när han bytte. Ekeberg kommer in och släpper in två mål, men blir välförtjänt bästa NHspelare. Frågan är om vi ska spela Ekeberg eller Svensson i nästa match.

Att Thornberg var borta märktes, det märktes tydligt. Och att Thim samt Berg inte var 100% var också tydligt.

Tredje perioden var bättre! Vi hade lite mer puck,skott, anfall och fart. Vi sa här hemma att avsluta snyggt med att vinna tredje med två till tre mål är viktigt och bra. Tyvärr så släppte Ekeberg in två! Men Håkansson slutade målprotokollet med att göra 8-3 med ett klassisk Håkansson mål.

Som sagt jag tror det är kört. Jag hoppas innerst inne att jag har helt fel, men vad ska man tro ett 8-3 i en kvalmatch? Detta gör verkligen att det kommer mindre publik nu på fredag och att det måste bli tre matcher.

// Vincent Dahlqvist



Andras tankar...

Tryck ned dina tankar här..

Namn:
Jag kommer tillbaka

E-postadress: [Endast jag som ser]

Din WEBB / BLOGG hittar andra här :

Dina tankar :

Trackback
RSS 2.0