29 tim kvar...

Började jag en rubrik som skulle ut före pemiären mot Åker, men av någon underlig orsak så frös den inne.

Men nu har det spelats 2 matcher som båda gått NHs väg, alltså slutat med seger och 6 poäng.

Åker/Strängnäs - NH : 2 - 5

Här hade NH det största publikstödet de haft sen rören i "Stora Hallen borrades sönder" innan Tingsrydsmötet..

4 Skott på mål som resulterade i 3 mål för NH, Adam Thim, gör NHs 1:a sen gör Johannes Tornberg 2 till på direkten och NH leder med 3-1 efte knappt 8 minuters spel !!, gissa om man stod och väntade på det 3:e och 20 extra sköna poäng till de som har honom i laget på NH 5:an.

I andra perioden fyller Erik Planeby på NHs målskörd till 4-1 och allt är frid o fröjd..

I tredje perioden händer inte så mycket mer än att Robin Axbom sätter "Femettan"
 (Och då tänker jag inte på det gamla TV-programmet med Staffan Ling).

Sen att Åkers "Despogrisovitch" gör ett mål 2 sekunder innan "Hesa Fredrik" (Nej, inte våran Johansson) ljuder, gör inte så mycket..

En "säker" NH seger trots det stora underläget i skotten, (men som Micke Renberg, sa under JVM-finalen, det är inte där man vinner matcher) och en busslast med "glädje-och annat-berusade" fans åker hemåt mot Nyköping !!


NH - Falu IF : 8 - 2

Seg 1:a period, där trots allt NH tog ledningen genom (snart genom tiderna) poäng & målkungen Fredrik Håkansson, och Falu reducerade typ 2 minuter senare, så kändes det rätt osäkert.

2:a perioden hinner börja, men inte med mig på plats på läktar'n, då passar Falu på att ta ledningen, det tar ca 4 och ½ minut innan NH kvitterar, men DÅ, på 5 minuter och 7 sekunder pyttsar NH in 5 mål !! (tror det är rekord för NHs del, har tyvärr inte så stor koll på det - just nu), enligt swehockey är det också 5 olika målgörare (just nu 22.12), MEN visst fasen var det #19 - Rickmo som gjorde 4-2 målet och även 1.24 5-2 + 42 sek före vilan 7-2 !!

Alltså ett "hattrick" till "alltid evig unge - Jögga" = 35 sköna poäng till NH 5:an. (Iaf för oss som har #19 med).

3:e, likadant här, här bommar man "Lill-Mozarts" 8-2 mål... men vad gör det en kväll som denna ??


Andras tankar...
Jag som skrev heter : kjell andersson

hej för att va på säkra sidan där när det gäller ev rickmos hattrik så fråga han själv om det var han som pyttsa in det trdje målet från hans klubba men jag måste hålla med dig att visst tusan var det han som fixade ett hattrik men för säkerhets skull så går det väll o fråga han ??????

kjell

2012-01-08 @ 13:14:17
Jag som skrev heter : NH Bloggarn

Helt rätt, men ska kolla på meningsfullt.se och se vad man får fram..

2012-01-08 @ 21:38:36
Jag som skrev heter : Chaterine

Hehe, tack!

2012-01-08 @ 23:57:38
URL: http://chaterinejonsson.blogg.se/

Tryck ned dina tankar här..

Namn:
Jag kommer tillbaka

E-postadress: [Endast jag som ser]

Din WEBB / BLOGG hittar andra här :

Dina tankar :

Trackback
RSS 2.0