Gästbloggarn, återvänder..

Det kom ett mail från vår käre "Gästbloggare" som man inte kan låta bli att delge er allihop..



Nu handlar det om spelare som INTE får gå sönder.

Ja jag vet att många klubbar inte är i närheten av att vara klara med sina trupper inför kommande säsong. Det finns till och med de som inte ens börjat. (?)


Vad jag tycker om det går att läsa lite söderut i den här texten. Det här inlägget kommer i brist på annat att skriva om. Någon som har nått förslag på lista eller liknande får du gärna ge ett förslag i kommentarsfältet nedan.

 

Huddinge -  Jonathan Persson kommer att bli en viktig kugge i Huddinge kommande säsong. Att han är både målfarlig och passningsskicklig är inte okänt i Nyköping. Nu står ju Huddinge inte och faller med Jonathan men de skulle nog gärna få ha honom hel hela säsongen.


Järfälla
Dmitri Naumov placerade sig som etta i Järfällas interna poängliga förra säsongen och jag är säker på att det inte är någon tillfällighet. Han är helt enkelt den bästa hockeyspelaren i Järfälla. Skulle han skada sig är Järfälla ute på hal is. Många poäng försvinner garanterat.


Nacka
Skulle ryktet om Glysing stämma så blir han jätteviktig för Nacka. Men eftersom det bara är ett rykte så skulle jag istället säga att Calle Olsson i dagsläget är spelaren som Nacka inte vill få skadad.


Nynäshamn
– Här hade jag tänkt skriva Alberts Ilisko. Men han har tydligen lämnat Nynäs för ......Mjölby av alla lag. Skumt med tanke på att Alberts spelade VM för några månader sedan och gjorde det förbannat bra. Följde honom för jag har imponerats av hans spelstil i både Div1 och i A-J. Han borde lätt platsat i något bättre lag än Mjölby. Nog om detta. Följande rader kommer jag säkert få äta upp när väl serien drar igång. MEN! Jag tror Nynäs kommer få svårt att hänga kvar. Och skulle sen store Jonathan Frohlund av någon anledning inte köra hela vägen kommer det nog bli stört omöjligt. Men som sagt jag brukar aldrig ha rätt när det gäller att tippa.


Nyköping
– Definitivt Johan Svensson. Den rutinerade keepern kommer med all säkerhet bli första valet för ”Freddan”. Går han sönder så är Erik Strandberg säkert beredd att hoppa in men Erik är skadebenägen och enligt uppgifter inte 100 återställd sedan förra säsongen.


Vallentuna
– Det finns väl egentligen en drös med spelare som skulle betyda mycket om man inte kunde använda. Men om jag måste välja en så får det bli unga Fredrik Blomqvist. Han gjorde 17 mål förra säsongen och då som förstaårssenior. Han kommer säkert att ta ett eller ett par steg frammåt i utveckligen kommande säsong och kommer nog tillhöra interna poängtoppen.


Visby/Roma
– Ölaget har på pappret en stark trupp. Och den är långt ifrån klar. Idags läget skulle nog gutarna inte vilja klara sig utan suveräna backen Johan Eriksson. Johan kollade jag lite extra på när V/R gästade Rosvalla senast och han är definitivt en skicklig back. Visby/Roma har ju även kryddat truppen med ett par ex NH’are, Pascal Möller Larsson och Jocke Hedlund. Dessa kommer garanterat att dra sina strån till stacken för V/R.


Värmdö
– Har ingen spelare underkontrakt i skrivande stund. Inte enligt SHL eller Eliteprospects i alla fall. Dax att börja signa eller på annat sätt skruva upp intresset runt laget? Silly season är ju trots allt ganska kul att följa OM det händer något. Stackars supporters för Värmdö.


Wings
– Arlanda har lånat ”hem” målvakten Alexander Hamberg från Almtuna. Alla som sett honom ”in action” vet att han kan spika igen totalt. Det vill inte något lag vara med om. Om Hamberg skulle bli tillbaka kallad så tror jag att Wings får betydligt svårare att ta sig till allettan.


Åkers
– Här har man värvat en back som jag hade lite förhoppningar om att han skulle gå till Nyköping. Men han hamnade i Åker i stället. Han är Emil Flodqvist. En duktig back som ofta kommer med i matchprotokollet. Blir Emil skadad får Åker förlita sig till att Martin Backholm tar över ansvaret i stället. Backholm värvades ju till Åker från just Nyköping inför kommande säsong, där han hade bäst +/- i allettan. Det säger ju iofs inte så mycket med tanke på hur laget spelade. Men nån ska ju vara bäst även om det går dåligt.


Andras tankar...

Tryck ned dina tankar här..

Namn:
Jag kommer tillbaka

E-postadress: [Endast jag som ser]

Din WEBB / BLOGG hittar andra här :

Dina tankar :

Trackback
RSS 2.0