BINGO !!

Rhemer, är väl en kille med ett trevligt jobb ?

Men nu var det inte om honom jag tänkte skriva...

Bingo är ett kul spel, kan även vara ett kulspel om man så vill..

När jag var yngre så var jag ofta med min morfar & mormor på en massa upptåg, t.ex Tipspromenader och även en del "Bingo kvällar" i den förening de var medlem och så var även jag då på den tiden.

Vann gjorde jag rätt ofta och priserna var mest typ saker som kastruller, frisbees, strumpor och såna saker, minns inte om det även fanns "pengakuvert" med då..

Bilbingo är en annan kul happening som jag oxå ofta var på fast då inte med morfar & mormor, utan det här var en hel del år efteråt, så då var man iväg med en kompis och även där trillade det in en del vinster och JA, denna gång pratar vi "cash" !!  Fanns inget mer irriterande när man satt med 2 nr kvar på "Jackpoten" (10.000 KR) och man numret efter fick bort en.. så man satt med 1 kvar.. och givetvis så nog fasen var det någon annan som fick in det..

Tyvärr har det inte blivit så mycket bingospelande på de sista åren, kanske något att ta upp igen, om inte så för barnens skull att göra något kul ihop är ju aldrig fel.

Så får det bli... "TUT-bingo" nästa, här kommer vi !!!

Andras tankar...

Tryck ned dina tankar här..

Namn:
Jag kommer tillbaka

E-postadress: [Endast jag som ser]

Din WEBB / BLOGG hittar andra här :

Dina tankar :

Trackback
RSS 2.0