En "Lett" intervju...

Jag sprang på en gammal NH lirare och körde lite snabba frågor som blev detta resultat..


Hej Mihail..
 - Hej själv...


Vad gör du idag..?
 - Jag arbetar på transportföretaget "N Logistiks" och spelar hockey i Lettland för Hockey Club Ozolnieki/Monarch.


Vad är ditt bästa minne från tiden i Nyköping ?
- Mina två år i Nyköping var intressanta och underbara på alla sätt. Det var jätteroligt att spela under ledning av Kenta och det var ett bra A-laget.


Det måste ha varit kul att ha Andrei Matitsin & Artis Abols här, landsmän som ni är ?
- Det var underbar spela och ha landsmän som Andrei och Artis. Artis är en tränare på Dinamo Riga(KHL) och spelar också för Ozolnieki/Monarch.


Har du någon kontakt med någon i Nyköping från din tid här ?
 - Jag kommer på besök varje sommar till min kompis Igor i Nyköping.


Vilket är det bästa/värsta practical joke som du har gjort/råkat ut för ?
- Practical joke kommer inte ihåg men tiden i Nyköping var en hel del.


Finns ett rykte här i Nyköping, att du hittades sittande i ett trapphus och grät av hemlängtan, stämmer det ?
 - Nej det är inte sant, jag har alltid tyckt om Nyköping. och alltid velat återvända, men skadan har inte tillåtit det.


Har du varit i Nyköping något sen du flyttade ?
 - Förra gången jag var i Nyköping, i juni förra året. Jag ankommer till Nyköping 1-2 gånger per år med min familj.


Har NH varit aktuellt någon gång att komma tillbaka till ?
 - Det skulle vara intressant att gå tillbaka och spela för NH.

 

Ronny Björlin har ju nu gjort över 700 matcher för NH, vad säger man om det ?
 - Ronny Björlin - en man NH inte kan vara utan. 700 matcher för NH är en stor bedrift, jag gratulerar Ronny.


Som avslutning, har du något du vill hälsa till NH fansen ?
- Jag vill hälsa till alla supportrar och alla spelare i NH, särskilt de som jag spelat med.


Tack så mycket för att man fick störa...
 - Tack själv o lycka Till

Andras tankar...

Tryck ned dina tankar här..

Namn:
Jag kommer tillbaka

E-postadress: [Endast jag som ser]

Din WEBB / BLOGG hittar andra här :

Dina tankar :

Trackback
RSS 2.0