Sjösten berättar...2

Hej igen!

Nu har jag varit här i nästan 2 veckor och det har varit 2 väldigt roliga och jobbiga veckor.

Efter att ha tränat frivilligt fram till den 8 augusti så skulle hela laget samlas den 9 augusti för ett möte och grillning därefter!  Mötet började med att alla fick berätta lite om sig själv, vad man hade för nationalitet, vart man spelat tidigare och lite annat!  Sen tog coachen över och när han ska säga något så börjar han alltid med att prata franska för att senare ta allt på engelska! När mötet var avslutat berättade han att det var supportrarna som hade annordnat grillningen, väl framme så var det mellan 70-90 supportrar som hade tagit sig dit. Och det var precis samma sak med dem som med killen som hämtade oss på flygplatsen, ingen kan engelska! Så när någon kom fram till mig och Timo och började prata så försökte vi förklara att vi inte pratade franska men det verkade gå in genom ena örat och ut ur det andra utan dem bara malde på, så det var bara att stå där nicka och se glad ut. Maten dem hade ordnat var väldigt god iaf även om jag inte visste vad hälften av grejerna var som åkte ner i magen! Efter några timmar där var det dags att åka hem och vila upp sig för dagen efter skulle träningslägret börja!

Måndagen började med fys mellan 09.30-10.30, efter det var det is mellan 11.15-12.45. Efter träningen var det bara hem fort och laga lite mat för att sedan vila någon timme för kl 17.15-18.45 var det is igen. Tisdagen såg exakt ut som måndagen och onsdagen började likadant, men istället för ispass på kvällen så skulle vi ut på Mountain Hike istället! Så vi samlades vid ishallen 14.15 och träffade där våran guide som skulle gå med oss. Så när alla var på plats så åkte vi först bil upp till 1400 möh. Därifrån sen skulle vi vandra upp till 2250 möh! Första 30minuterna gick hur bra som helst och alla gick och pratade och såg ut att ha det ganska trevligt, men sen började det gå uppför och det riktigt jävla rejält. Så alla glada miner förvandlades till plågande miner! När vi hade gått i ca 2 timmar stannade vi på en liten platå mitt i berget, alla började jubla och trodde att vi hade kommit fram men då berättar guiden att vi har ca 25 min kvar och att han bara tyckte vi skulle dricka lite innan den värsta biten kom! Och dem sista 25 minuterna var nog bland det tyngsta jag varit med om! Funderade många gånger hur i helvete jag kunde vara så dum så jag började spela hockey! Men tillslut kom vi iaf upp och väl där uppe var detvärt allt slit, var en helt underbar utsikt, alla hade med sig något och käka så vi satt där och var ganska nöjda till någon kom på att, fan vi ska ju ner också! Efter lite käk så bar det nedför, var inte lika jobbigt men det tog nästan 2 timmar att ta sig ner. Var ganska mör i kroppen efter 4,5 timmar.

Tränade sedan 3 pass på torsdagen och sedan skulle vi spela match på fredagen, vi kulle möta Frankrikes J-18 landslag som var på träningsläger i Briancon. Vart aldrig någon riktig match av det, vi vann enkelt med 11-4! Men som tur va hade vi match igen på lördagen borta mot Villard som spelar i samma serie som oss. Först på morgonen hade vi ett lätt ispass för att sedan åka kl 13. Väl framme fick vi reda på att det hade blivit lite strul med istiderna, matchen skulle börja 18.15 men av någon anledning var det allmänhetens åkning fram till kl 18.00. Och i frankrike kommer alltid allmänhetens åkning före träningar och matcher så matchen fick flyttas till kl 18.45. Så isvärmningen startade kl 18.30 och pågick i 15 min för att sedan starta matchen utan att spola om!

Matchen började bra och vi gjorde 1-0 ganska tidigt genom våran finska vän Timo Seikkula! Med ca 10 sekunder kvar av första perioden får jag en motståndarklubba över munnen, det slår upp ett ganska stort jack och jag behövs sys. Så dem frågar efter matchläkaren? Då visar det sig att dem inte hade någon på plats så en ledare från deras lag kör upp sin 2 sittsiga skåpbil precis utanför vårt omklädningsrum. Så jag får ta av skridskorna och hoppa in. Då kommer våran persident springande och ska med, så han får hoppa in i själva skåpet på bilen och vi åker till sjukhuset=) väl där sys jag på 4 stygn på 3 olika ställen på läppen. Efter doktorn gjort sitt var det bara hoppa in i bilen och åka tillbaka, när jag kommer tillbaka är det 1 minut kvar av andra perioden och vi leder nu med 2-0. Så jag fick bara spela första och sista perioden! Matchen den vann vi tillslut med 4-2.

Idag har vi haft en välbehövlig ledig dag!

Återkommer med mera en annan dag!

Mvh Sebastian Sjösten

Andras tankar...
Jag som skrev heter : Lilla jag

Hehe kul läsning igen........

Så klart allmänhetens åkning går före. I Nyköping vet jag inte hur det är för man ser ingen större skillnad :-)

2009-08-17 @ 11:52:57

Tryck ned dina tankar här..

Namn:
Jag kommer tillbaka

E-postadress: [Endast jag som ser]

Din WEBB / BLOGG hittar andra här :

Dina tankar :

Trackback
RSS 2.0