Landskapskamp & Derbyn

NÄÄÄÄ, inte i dag som jag skrev, vete fasen vart det kom ifrån, på FREDAG är det ju...
 
...Fredag kväll är det Landskapskamp.. Inget annat..
Gotland - Södermanland
 
Det finns 4 eller 5 lag från Södermanland, beroende på var Nacka vill placera sig..
 
Lagen från Södermanland är : "Nacka", Botkyrka, Huddinge, Åker/Strängnäs och NH.
 
5 lag är från Uppland.."Nacka", Järfälla, Väsby, Wings och Vallentuna
 
1 lag från Gotland, gissa vilka ??
 
Derbyn då ? Ja.. det finns, i NHs fall är väl det enda som kan kallas för ett derby matcherna mot Botkyrka.
 
Matcherna mot Åker skulle jag inte kalla "derby" utan mer ett "Nostalgimöte" minns tillbaks till de gamla mötena mot det som då hette Åker/Elit, med både "Bissarna" och även NH90, som var namnet i "folkmun" i seriesammanhang har namnet alltid varit "Nyköping"
 
Derbyn för mig är mellan två lag som ligger närmast varandra geografiskt.
 
Om ca 24 tim vet vi vilket lag som vunnit det 38e mötet mellan Nyköping - ("Roma", "Wisby Islanders") Visby/Roma.
 
Hoppas givetvis på att det är NH som står som segrare under full tid = 10e raka = tangerat rekord i raka vinster.
 
Rekordet matcher utan förlust är "olyckstalet" 13.
 
Vi håller tummar o får.. oj tår, menar jag ju ;-)
 

Andras tankar...

Tryck ned dina tankar här..

Namn:
Jag kommer tillbaka

E-postadress: [Endast jag som ser]

Din WEBB / BLOGG hittar andra här :

Dina tankar :

Trackback
RSS 2.0