#1 - Inlägg 2

Nu har "Gästbloggarns" 2a inlägg dykt upp... Han nämnde något om en "Trilogi".. Låter intressant..

SILLY TANKAR

Den här Silly season blir inte som en vanlig Silly. Med förra årets fiasko färskt i minnet börjar vi fans att se fram emot nästa säsong. Med viss ångest skall sägas. Att NH redan gjort klart med Freddan som tränare känns otroligt positivt. De senaste åren har NH inte gjort klart med tränarbiten förens truppen varit spikad och säsongen i stort sett varit igång. (ok lite överdrivet.) Där har NH senaste åren tappat mark mot konkurrenterna. Att en tränare skall vara med och bestämma formen på laget känns ganska relevant?

 

MEN, hur skall man tolka lagets prestationer om man blickar bakåt? Är det helt enkelt så att man inte är bättre trots att man på pappret haft en trupp som borde gjort så mycket bättre ifrån sig? Vissa spelare kanske det är dags att säga adjö till för att släppa fram juniorer som verkligt VILL offra allt och lite till? Vilka då undrar du kanske då? Det är vad resten av mitt inlägg skall handla om. I det här inlägget kommer jag att skriva några tankar gällande målvakter. Backar och forwards får egna inlägg så håll utkik efter dessa senare.

Målvaktsfrågan var ett problem förra säsongen. Inte för att Simon var dålig på något sätt, men att få skador på bägge målvakterna (Pascal & Strandberg) under försäsongen ger ju inte direkt någon arbetsro. När sedan Simon blev inlånad från VIK så kändes det som en bra lösning. Simon hade ju en hög högsta nivå men en väldigt låg lägsta nivå.

Till nästa säsong då?

Min första tanke var att ge Jesper Ekeberg ena spaden för den killen känns stabil och man vet vad man får. Han stod ju sista matchen i allettan mot Huddinge och gjorde det galant.

Sen är ju frågan om det går att ”lura” tillbaka Pascal Muller Larsson igen? Tveksamt som han blev behandlad men OM det skulle gå så är det ett utmärkt tillfälle. Pascal var ju rena väggen inledningsvis för Nacka med en räddnings % på hela 97.76 % i grundserien. Han stod sex matcher. DET är imponerande. Sjukt imponerande. I allettan gick det inte lika bra men ändå bra. Han var segerorganisatören i flera av Nackas matcher. Med tre nollor (tror jag) förra säsongen så bevisar det att Nyköping gjorde fel när man släppte ”Pagge”.

Erik Strandberg
då? Han har väl kontrakt för nästa säsong redan så han är värd en chans. Trots att han blev utlånad till Skara efter uppehållet (för att få speltid)så tror jag att Erik skulle göra det bra om han fick chans att utmana på lika villkor om första spaden i NH.

Jeppe och Erik känns som en trolig duo i Nyköping kommande säsong. Två unga killar med Nyköpingsanknytning. Med rätt träning och coachning skulle båda dessa herrar kunna utvecklas och bli stabila Div1 målvakter, utan tvekan.

Nu ska jag väl erkänna att jag egentligen inte är kvalificerad att avgöra hur bra en målvakt är/kan bli men det här är vad jag tycker och anser. Ska försöka plita ihop några rader om Backarna. Håll utkik!

En annan supporter.


Andras tankar...
Jag som skrev heter : doktorn

Håller med helt om att vissa spelare inte har något i laget att göra trots att dom är gamla meriterade spelare som borde kunna bära laget. Men med den inställningen som var denna säsong så ser jag hellre "sämre" juniorer som tar i en gamla gubbar som glider runt med dålig inställning!!!! Detta gäller dock inte mina favoriter Rickmo och Kopponen. Håkansson vill jag gärna ha kvar trots hans attityd är han FÖR bra även när han håller lägsta nivån för att släppa. Håller för övrigt med dig om målvakterna!!

2011-04-01 @ 17:49:47
Jag som skrev heter : NH Bloggarn

Om du tänker på #21's spel i Allettan, så spelade han ju nästan hela den serien med en skada som jag tror de flesta INTE hade spelat med.. Så att han skulle ha "attityd" får du nog utveckla lite mer..



Överlag tycker jag att "heta" juniorer borde få mer chanser och A-lags kontrakt, se bara på Karlkvist, gick in i A-laget och gjorde det BRA, där var en som borde fått ett A-kontrakt året efter. Vad händer,, jopp han drar till SSK, tyvärr..

2011-04-01 @ 19:11:39
Jag som skrev heter : En annan supporter

+ att jag anser att man inte ska ha ENBART Juniorer i en kjedja utan kanske blanda in dem ihop med etablerade A-lags spelare. Lättare att anpassa sig då? Vet inte om jag tänker rätt här men.......

2011-04-02 @ 09:26:55
Jag som skrev heter : doktorn

Nej jag syftade mestadels på hans intervju med SN när han går ut å säger att det är kört trots att det finns teoretisk chans att gå vidare.. Klart han ska ha kredd för han kör med en skada i allettan!

Håller även med om att man borde blanda mer i 2-4e kedjan men ha en toppad första kedja.

Upp med fler juniorer ist för att ta in spelare utifrån.

2011-04-03 @ 17:58:22
Jag som skrev heter : DTR-56

"Pagge" kom 11:a totalt bland alla div 1 målisar ( ca 60 st ) med 92.2 % savings i ett lag som ständigt tippades att komma sist i alla serier denna säsong, trist att han inte släpptes på i NH då han såg fram mot många matcher denna säsong. Och det blev 4;à nollor en i Kumla hos er nya tränare :-) lycka till och släpp på en generations växling för framtiden....

2011-04-05 @ 22:03:55
Jag som skrev heter : En annan supporter

Hälsa pagge att han är välkommen tillbax när han själv vill. Iaf om vi supporters får bestämma :-)

Kanske han vill spela under Freddan igen?

2011-04-06 @ 14:33:44

Tryck ned dina tankar här..

Namn:
Jag kommer tillbaka

E-postadress: [Endast jag som ser]

Din WEBB / BLOGG hittar andra här :

Dina tankar :

Trackback
RSS 2.0