Ett "fängslande" samtal..

Fick tag på Fredrik Johansson i Kumla och växlade några ord med honom, samtalet kan ni läsa här nu..


Hejsan Fredrik..
- Hej själv..

Ni tog er till Allettan, hur kändes det ?
- Det var riktigt skönt med tanke på att Kumla aldrig varit där.

10 olika målisar i grundserien, var det jobbigt att inte ha "en" fast ?
- Det var väldigt jobbigt att inte veta från match till match utan att att hela tiden behöva jaga.
 Men dom varit mycket bra alla som vi lånade.


Just nu ligger nu ju tyvärr sist i Allettan, en miss eller är ni med "för att lära" till kommande år ?
- Vi har inte haft det riktiga flytet men gjort bra matcher mot både Hästen och Mariestad.

Rätt kul att så pass många "NH spelare" är med i A1 Södra, hur tror du NH sett ut med dem kvar ? 
- Det hade sett kanon ut jag har pratat med flera av dom spelarna och dom trivdes helt suveränt i Nyköping, det tycker jag är ett bra betyg.

Dagens NH ser du dem som en kandidat till HA igen ?
- Kanske inte i år men får laget jobba i lugn och ro så på sikt ska man vara tillbaks.

Apropå NH, du var ju tilfrågad som ny coach, men det blev inget, var det för att Roger Jönsson inte släppte "Söder".. =o) ?
- Nej det hade inget med "Söder" att göra utan det var utformningen av mitt kontrakt.
 Jag kom inte loss från Kumla, jag var väldigt intresserad, men jag hoppas att en dag vara tillbaks på Rosvalla.


Nu match mot just "Söder" o hans Olofström, blir det mycket gliringar mot varann o "hetska" kommentarer innan matcherna ?
- Ja det tror jag båda vill vinna så det kommer att bli en riktig batalj, men samtidigt är vi goda vänner.

Nu ska du få fortsätta jobba med hockeyn, så jag tackar för mig och att du tog dig tiden..
- Tack så mycket


Andras tankar...
Jag som skrev heter : Stina

Vill du ha en länknig i min blogg? Kom på något till min "30 dagars lista" och få en länknig !



http://onlystina.blogg.se/2011/january/kom-pa-nagot-fa-en-lanknig.html#comment

2011-01-14 @ 21:12:30
URL: http://onlystina.blogg.se/
Jag som skrev heter : Stina

Tack för tipset ! Länkningen kommer när jag fått in fler tips! ;d /onlystina.blogg.se

2011-01-15 @ 17:46:41
URL: http://onlystina.blogg.se/
Jag som skrev heter : emma

allt bra?

2011-01-15 @ 20:09:05
URL: http://emmaaaolsson.blogg.se/

Tryck ned dina tankar här..

Namn:
Jag kommer tillbaka

E-postadress: [Endast jag som ser]

Din WEBB / BLOGG hittar andra här :

Dina tankar :

Trackback
RSS 2.0