En funderare

Såg detta på Aftonbladet...  -->>

Och då slog det mig.. VARFÖR ??

Måste man vara "främlingsfientlig" eller "rasist" bara för att man "tycker illa" om vissa..

Det måste ju då även gälla oss "FANS", om vi nu "hatar" vissa lag, är vi då "Främlingsfientliga", laget vi hatar kommer ju inte från "samma stad" som vårat lag... alltså är de främlingar !!

Och då i samma andetag måste ju vi givetvis vara "rasister", eller hur ??

Visst jag tycker o tänker en del om en del folk, både svenskar o "ytlänningar"..
Vad blir jag då ?  Svenskfientlig rasist ??

På ett av mina "gamla" jobb var det nånstans mellan 10-15 OLIKA nationaliteter !!
De "bästa" där var faktiskt, "Kiosk-turken", "Bil-serben", "Oskulds-polacken" & "Bastu-finnarna"...

Att han fick heta "Oskulds-polacken", beror på att han en dag sa "Så, nu har jag betalt det sista på mitt banklån, nu är jag oskuld.."..  Behöver jag säga att det blev allmänt garv... ??

Andras tankar...

Tryck ned dina tankar här..

Namn:
Jag kommer tillbaka

E-postadress: [Endast jag som ser]

Din WEBB / BLOGG hittar andra här :

Dina tankar :

Trackback
RSS 2.0