Prat med :


Mikko Mattila


Vart har du trivts bäst i de länder där du spelat hockey...?
 -
Trivdes jättebra i Danmark och nu här i Nyköping.

Du tvekade inte att fortsätta i NH då det bara blev 1:an istället för HockeyAllsvenskan...?
 - Klart det vart en chock, men sen fick jag veta att vi skulle komma att ha ett bra lag och målsättningen var att ta oss till Allsvenskan. Så det är klart att jag tvekade lite först men sen bestämde jag mig ganska snabbt att spela för NH.

Kommer du att följa NHs framfart kommande säsong...?
 -
Det kommer jag absolut göra. Jag hoppas på det allra bästa för NH och NH-supporters.

Vilken match i NH kommer du minnas (eller minns redan nu) bäst nästa säsong...?
 -
Straff vinsten i Visby när vi säkrade platsen till play-off efter all turbulens och tuffa tider var otrolig.
  Fansen spelade en viktig roll på den resan också.

 - En annan match jag också kommer att minnas var den efter all turbulens vi spelade hemma och det var mycket folk och alla ungdoms spelarna var på isen för att välkomna oss och sen var det coolt tifo och  det var mäktigt att komma in

Trodde du att ni skulle klara Play Off när det såg som mörkast ut...?
 
- Aldrig, alla vi som stannade i laget tappade aldrig tron på det.

Måste ha varit skönt att ge tillbaka på all skit som Fahlander skrev...?
 - Det var inte helt fel, men han var kanske inte den enda som inte trodde på oss.

Vad sades inom laget då röret borrades sönder inför Tingsryds matchen i stora hallen...?
-
Det är klart det var oerhört tråkigt, därför att vi skulle har haft riktigt bra publik siffra den kvällen och klubben skulle ha behövt varje slant. Samtidigt var det bara att ta fram det positiva, nu hade vi en ny möjlighet att leva upp andan i gamla hallen som grabbarna hade berättat om.

Har du någon rollig historia om laget att berätta om...?
En kille fyllde år och en annan satte in hans bil till salu på Blocket med ganska billigt pris. Under träningen hade han fått typ 25 samtal och 15 meddelanden och det fortsatte hela kvällen. Alla skrattade utom en.

Vad är det bästa "practical Joke" du har utfört i NH, om inte bilen var din grej...?
-
Bilen var inte min grej och jag gör aldrig practical jokes ;-)

Vem tror du vinner poängligan i NH säs 09/10 , Håkansson igen...?
 -
Skulle inte förvåna mig, en riktigt bra och rutinerad spelare.

Kommer du att ha kontakt med någon i NH fortsättningsvis...?
-
Garanterat, och kanske en minisemester till hamnen nästa sommar.

Hur känns det att lämna Nyköping, NH och "NHs galna fans"...?
- Det är tråkigt men samtidigt roligt. Jag har dubbla känslor, det blir kul att flytta hem och spela i ett lag som försöker ta sig upp till SM-Liiga men samtidigt har jag trivts så himla bra här i Nypan och därför är det riktigt tråkigt att flytta. Innan all turbulsen inom klubben hade jag känslan av att vi kommer att stanna i Nyköping för gott.

Om NH hör av sig i framtiden, då säger du...?
-
Jag inte stängt någon dörr här. Tvärtom, jag och NH har skiljts som vänner och vi har spelat med öppna kort hela tiden.

Som avslutning 5 snabba...

Nightwish / Hammerfall
 -
Nightwish, patriot du vet..

Öl / Whiskey
-
Öl

Fiske / Jakt
 - Golf.. hahaha

Rally / Formel 1
 - Formel 1

Böcker / DVD
 -
DVD, fast jag läser mycket också

Tack för pratet och din tid i NH och lycka till i KooKoo...
 -
Tack så mycket, och tack till alla som var med på förra säsongen resa !


Andras tankar...
Jag som skrev heter : Lilla jag

Bra intervju. Mer sånt tack!!!!

2009-07-30 @ 21:47:50
Jag som skrev heter : Bloggar'n

Tackar... Av någon speciell..??

2009-07-31 @ 07:19:34

Tryck ned dina tankar här..

Namn:
Jag kommer tillbaka

E-postadress: [Endast jag som ser]

Din WEBB / BLOGG hittar andra här :

Dina tankar :

Trackback
RSS 2.0