Sjösten berättar...



Hej NHbloggen!

Fick en förfrågan om jag kunde skriva några rader för nhbloggen och berätta lite om livet och hockeyn nere i frankrike! Jag tackade självklart ja och här kommer mina första rader resan!

Resan började väldigt roligt på arlanda med att jag hade lite för mycket bagage med mig, eller ganska mycket, hade 42 kg och man fick ha 20kg så jag fick börja resan med att betala 1900kr! Skitkul!

Sen hoppade jag på flyget som skulle ta mig till köpenhamn och där mötte jag upp en finne vid namn Joni Lindlöf som också ska spela i briancon! Från köpenhamn tog vi oss sedan till Milano! Väl framme i milano så kom vi på att vi vet ju inte om någon ens kommer och hämtar oss där? Så när vi hämtat all bagage så gick vi ut till ankomshallen men vi såg ingen som verkade intresserad av att hämta oss!!! Efter några minuter så kommer det fram en kille och börjar prata franska med oss, eftersom inga av oss kunde franska frågade vi om han kunde prata engelska men han bara fortsatte fråga saker på franska. Men mitt i en mening så hörde vi att han nämde briancon och vi fattade att det var den killen som skulle köra oss!

När vi kom ut från flygplatsen så var det ca 30grader varmt och vi packade in våra grejer i en minibuss och hoppade in, då märkte vi att det inte fans någon AC=) så vi fick åka närmare 3 timmar i en stekhet minibuss och man blev ännu varmare när man efter 2 timmar på motorväg skulle upp för bergen, tror aldrig jag varit så skraj i hela mitt liv, han körde så in i helvete upp och ner för bergen=) men till slut kom vi fram iaf!

Han körde oss till våra lägenheter och precis innan han stack sa han "11 tomorrow arena"! jaha tänkte jag och frågade vart den låg? då pekade han åt ett håll och sen stack han iväg!!! =)

vaknade nästa morgon av att joni knackade på dörren och sa att vi skulle sticka till hallen! så vi tog våra trunkar på ryggen och gick ut. då fick vi se att det var någon marknad precis intill där vi bor och folk överallt. så vi fick gå där med trunkarna och leta efter en ishall, efter 30 min hittade vi tågstationen och vi gick in och frågade. Ingen kunde engelska men vi fick en karta iaf=) och på kartan hittade vi hallen och efter ytterligare 30 minuters promenad kom vi fram, dock var vi 30 minuter försenade så dem flesta var redan på isen=) träffade där mattisen för laget och vi fick lite grejer så vi kunde ut och köra lite grann! väl ute på isen var det bara lite zonspel för att folk skulle få köra in sina nya grejer!

Hallen var kanon fin, såg ganska ny ut, tror det fanns 2500 sittplatser! och omklädningsrummet var helt okey!

Restan av dagen gick åt till att vandra runt i stan och bekant sig med allt.

Idag har vi haft ett fyspass på morgonen och 15.15 ska vi ha ett ispass!

Det blev mer än jag trodde det skulle bli men jag hoppas ni orkade läsa och tyckte det var någorlunda intressant?

Återkommer när det händer lite mer grejer=)

Mvh
Sebastian Sjösten

Andras tankar...
Jag som skrev heter : Lilla jag

Skit kul läsning Lillen. Ser fram emot nästa inlägg. Lycka till där nere så ses vi när du tröttnat på dryga fransmän ;-)

2009-08-07 @ 09:16:52
Jag som skrev heter : Jonsson

bra initiativ. lycka till Lillen!

2009-08-07 @ 13:07:22

Tryck ned dina tankar här..

Namn:
Jag kommer tillbaka

E-postadress: [Endast jag som ser]

Din WEBB / BLOGG hittar andra här :

Dina tankar :

Trackback
RSS 2.0